четвъртък, 12 януари 2012 г.

Великото изкуство.....да плетеш!!!


Хеййййй...., Хеййййййй.....сладурковци! Ето ме и мен отново!!!
Днес ,....няма да ви направя разходка , както обикновено, нито...ще ви разходя из моята кухня,  а....ще ви покажа неща, които много ме фасцинираха!!!
И така.....когато станахме рано  сутринта и тръгнахме към колата, на кипарисовата оградка около блока ни, намерих цяла империя от паяжини и паячета! Утринната роса беше току що паднала и...капчиците блестяха по изящно изплетените паяжинки и...още повече подчертаваха прекрасните им форми....
Гледах ги,..... гледах ги..... и не можех да спра да им се нагледам! С такъв интерес разглеждах всеки елемент от този изплетен паячен палат....



Много обичме паяците и...винаги съм се прекланяла пред тяхното изкуство да плетат....Изплитат толкова изящни паяжини, които са изпълнени с перфекционизъм и изящество!


Мисля си,....колко търпение изисква това да оплетеш такава красива и голяма паяжина....
Ние хората го нямаме това търпение....Повечето от нас,....за да изплетат един половер, заплащат с много нерви.....

Аз съм изплела през живота си 2 неща! Една блузка за една кукличка, - по трудово, когато бях ученичка и....един шал на моето момиченце, когато беше все още мъничко!!!


Колко ли време му е трябвало,....за да изплете тази огрона паяжина??




Толкова красиво изглеждаше това творение, на фона на синьото небе....


Капчиците бяха наредени като малки маниста по тънките паяжинки!Наподобяваха ми отблизо на перлено перденце!!!





А.....тази паяжина ми наподобява на риболовна мрежа.....


Невероятно интересни животни са паячетата!
Може би , тук е момента, когато трябва да ви покажа снимки на няколко екземпляра , които се живееха хармонично на нашата тераска и....които гледахме всеки ден с много , много любов!





Този екземпляр се задържа много дълго на тераската ни- почти цяло лято!!
После се появи и женска и......не след дълго и две малки паячета-бебчета!!!
Бащата се грижеше прекрасно за тях, а....майката беше доста мързеливичка или....може би страхливичка, защото се появяваше рядко....






Те се опитаха дори да окупират моята красива роза в империята си, но.... това бе за много кратко!!!







Много ми хареса това видео, затова си го качих тук на блога , за да го споделя с вас!!!


Това беше за днес!
Надявам се ...и ние да се научим на търпение , като тези прекрасни създания!

Желая ви много хармония и приятни топли чувства днес!!!
Прегръщам ви и....

Byeeeeee....byeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!



17 коментара:

  1. Бени,много нежно и красиво творение си снимала.От близо с тези капчици роса е като перлена огърлица.Колко радост и настроение ни доставят малките неща...поне на мен, а както забелязвам и на теб.
    Поздрави,мила....

    ОтговорИзтриване
  2. Много красиви снимки си направила, Бени! Капките роса са като малки перли!
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  3. Аз не мога да повярвам какви паяци са това, при вас са някак много талантливи, аз такива паяжини на живо не съм виждала, а и аз се страхувам от тях, като малка ме беше ухапал паяк и от тогава ...., но снимките са уникални! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Снимките са уникални! И аз винаги съм се възхищавала на тези малки майстори! Уловила си мига!:) Поздравявам те! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снимките са уникални и страхотна публикация БЕНИ си ни поднесла.
      Колко малко му трябва на човек да е щастлив.
      Невероятни снимки си направила ,шапка ти свалям, фотографите ряпа да ядат.:)
      Прегръщам те мила.

      Изтриване
    2. Зиче, радвам се много , че ти харесват снимките! Много ти благодаря за прекрасните думи! Все още не съм много добра на колажите, но....сега се уча! Желая ти една незабравима седмица и те прегръщам от сърце!!!

      Изтриване
  5. Албенче,уловила си невероятни кадри!Снимките наистина са жестоки,страхотно съм впечатлена,много,много красиво!

    Хубав петък,мила!

    ОтговорИзтриване
  6. Бени, ама ти си била истински фотограф :) Тази ти снимка е истински шедьовър!!!

    Усмихнат ден, spider-woman-ке :))

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасни снимки,Бени!
    Впечетлена съм силно!

    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ви от все сърце ,
    Живе,
    Дени,
    Линче,
    Кенди,
    Зиче ,
    Елексирче,
    Федорче и
    Леви!!!
    Толкова сте милички и....толкова сладки коментари сте ми дали, че....ми идва да хвана фотоапарата и.....да излетя като ракета , за да ви снимам и Космоса дори.... Благодаря , благодаря , благодаря!!!
    Не случайно има поверие , че .... ако един паяк пълзи по дрехите ти се счита за добър късмет.
    Обичам всякакъв вид животни и инсекти и....много уважавам техния начин на съществуване! Обичам и легендата за паяка, която ...често ми напомня ....от къде произхождам и....ме връща в любимата България! Ако някой от вас не е попадал на легендата,...това е тя:

    Легенда за паяка

    Днешния свят прилича на паяка от една стара холандска легенда.
    Високо под покривните греди на хамбара живеел един уважаван, почтен паяк.
    - Чудя се как ли са нещата там, долу – си казал веднъж този паяк.
    Склонен към приключения, той спуснал от края на паяжината си една нишка до гредата, която била няколко метра по-надолу. Новото място му харесало и той изплел там нова паяжина и създал дом. Живял дълги дни там, ловял мухи и станал охранен и преуспял в живота паяк.
    Един ден паякът забелязал някаква тънка нишка, проточила се високо в тъмното нагоре.
    - За какво ли пък е това? Доколкото виждам, няма някакво особено предназначение и мога да мина без него.
    И така, паякът скъсал нишката и неговият свят моментално се сгромолясал.
    Много хора днес, подобно на паяка, са прекъснали връзките си с източника на своето съществуване.

    Надявам се ....да ви е харесала легендата !
    Пожелавам ви един слънчево хубав и вълшебно хармоничен петък и.....нека целия Уикенд е празник за вас! Сърдечни прегръдки и целувки от мен!!!

    ОтговорИзтриване
  9. Албенче, беше ми приятно, макар и за кратко, да се разходя в твоя свят :) Истинско удоволствие са паяжините, много професионално си ги заснела, изглеждат сякаш са нарисувани. Цяло чудо е как една малка буболечка, може да сътвори такова изкуство. Когато разполагам с повече време, отново ще те посетя, за да разгледам изцяло блога ти!

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ти, Амазонче!С....нетърпение очаквам пролетта и лятото, и....новото паяче, което ще се засели на тераската ни!
    Желая ти една незабравима неделя! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Албенка, чудесни са тези снимки и разказа ти много ми хареса!
    Колкото и да е странно на много хора, аз изобщо не се страхувам от паяци. Разбира се, не бих искала да срещна някоя тарантула отблизо, но "домашните" паячета считам за полезни и симпатични. Преди години един, който живееше вкъщи си го бях кръстила Хорацио и много ми беше криво, когато един ден майка ми без да иска го уби, просто не го видя.
    поздрав и хубава неделя от мен!

    P.S.При мен има награди за теб, намини, когато ти е удобно! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  12. Лети, благодаря ти от сърце! И ние....цяло лято имахме 3 паячета на тераската, на които много се радвахме и....които следяхме с интерес! Мъжкия го бяхме кръстили Шпинифекс! Той беше много грижлив ! Голям джентълмен! Женската....беше по-мързелива и ....повечето време се криеше! Много интересни бяха! Маркус ги хранеше с най-различни неща! Събирахме им умрели мухички и им ги заплитахме в паяжината! Моя мъж дори ги опитва, дали ядат шунка, риба....и какво ли не още....
    Благодаря ти от сърце за прекрасните наградки! Много ме зарадва с тях! Прегръщам те и ти желая много настроение и късмет през идната седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. При теб откривам един вълшебен свят!
    Благодаря ти!
    Бих искала понякога да използвам твои снимки за илюстрации в сълзливото ми местенце. Разбира се винаги ще има линк към този блог и съответната публикация.
    Бих се радвала да ми позволиш! Благодаря, каквото и да е решението ти!
    Усмихната вечер с най-топли поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Прости ми, Албена, но вече си позволих да използвам една от твоите прелестни снимки, без твоето разрешение.
    Тази вечер една муза ме е навестила... ;) знаеш как е с музите :):) Не удържах :)
    Ако имаш нещо против, веднага ще го махна.
    Поздрави с усмивки! :):):)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...